Ders Detayları

Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
704002612022 Kurumsal Zarafet ve İmaj Yönetimi Seçmeli 2 3 3.00

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; kurumsal yaşamda zarafet kurallarına uymanın pozitif etkisi , kurumsal imajın önemi ve yönetimi konusunda nezaket kurallarını uygulama becerisini geliştiren kurumların ve bireylerin daha başarılı ve sağlıklı ilişkiler geliştirebilecekleri konusunda bir farkındalık oluşturmaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğretim Üyesi Neşe ALGAN ÇAPRAZ

Öğrenme Çıktıları

1 İnsan ilişkilerinde uyulması gereken nezaket ve protokol kurallarını bilir
2 Sosyal ve kurumsal ortamda protokol kurallarını uygulayabilir
3 Kişisel bakım, giyim kodları, sosyal ortamlarda sofra adabı ve düzeni konularında bilgi sahibi olur
4 Kurumsal imajı etkileyen faktörleri öğrenir
5 İmaj yönetiminde kurumsal zarafetin önemini kavrar

Öğrenim Türü

Dr. Öğretim Üyesi Neşe ALGAN ÇAPRAZ

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders; Kurumsal ortamlarda tanışma, konuşma, beden dili kullanımı , etkili bir imaj oluşturma, ilk izlenimin önemi, dış görünüşün profesyonel hayata etkisi, profesyonel yaşamda giyim kodları, toplantılar ve dijital görgü, iş yemekleri ve sofra adabı, protokol/görgü/nezaket kuralları, iletişimde etki yaratan yüksek titreşimli kelimeler, kartvizit çalışması konularını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 Dış Görünüşün Profesyonel Hayata Etkisi
2 Tanışma ve Tanıştırılma
3 Profesyonel Yaşamda Giyim Kodları
4 Profesyonel Yaşamda Giyim Kodları-Gözlem ve Uygulama
5 Sektöre Göre Giyim ve Davranış
6 Güvenli Yürüyüş, Duruş ve Oturuş-Uygulama
7 Ara Sınav Haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 Toplantılar ve Dijital Görgü
10 İş Yemekleri ve Sofra Adabı
11 İş Yemekleri ve Sofra Adabı-Uygulama
12 Protokol/Görgü/Nezaket Kuralları
13 Yüksek Titreşimli Kelimeler
14 Siz Kimsiniz? Kartvizit Çalışması,Kurumsal İmajı Etkileyen Faktörler, Kurumsal İmajın Önemi

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ayla Okay, Kurum Kimliği, Derin YayınlarıKevin Robins "İmaj" Ayrıntı YayınlarıKollektif "İmaj Üretimi" Nobel Akademik YayıncılıkPınar Seden Meral, Dijital MarkalamaWally Olins, Corporate Identity Ayla Okay, Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları, 2013

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Staj Durumu

Yok

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınav 1 1 1
Derse Katılım 12 2 24
3 8 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
1 10 10
90