Ders Detayları

Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
702004052013 Ebelikte Öğretim Zorunlu 4 7 2.00

Dersin Amacı

Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitime etki eden faktörler, öğrenme, öğretme ve yetişkin eğitimi ilkeleri, öğretim-öğrenim süreci aşamaları, hakkında bilgi, tutum ve beceri kazandırmayı amaçlar.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Dr. Merve KIYMAÇ SARI

Öğrenme Çıktıları

1 Eğitim - öğretimle ilgili kavram ve kuramları açıklar.
2 Eğitim gereksinimlerini uygun araç ve yöntemleri kullanarak listeler.
3 Eğitim faaliyetlerinde plan ve program hazırlama, uygulama ve değerlendirme faaliyetlerini yürütür.
4 Eğitim materyali geliştirerek eğitimin uygulanması aşamasında etkin olarak kullanır.
5 Eğitim uygulamalarında aktif öğrenme stratejilerini uygular
6 Eğitim programının sonuçlarını uygun yöntem ve araçlar kullanarak değerlendirir.

Öğrenim Türü

Öğr. Gör. Dr. Merve KIYMAÇ SARI

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar Eğitimi Etkileyen FaktörlerÖğrenme-Öğretme İlkeleriYetişkin Eğitimi İlkeleriEğitim süreci aşamaları Eğitim Gereksinimlerinin BelirlenmesiEğitimin Planlanması ve ProgramlanmasıEğitimde hedef belirleme- içerik planı hazırlamaEğitimin UygulanmasıEğitimcinin Nitelikleri Eğitimin UygulanmasıEğitim Ortamı Eğitim YöntemleriEğitim AraçlarıEğitimin Değerlendirilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 1 Dersten Beklentiler, Dersin Amaç Ve Hedefleri-Öğrencilerin dersten beklentilerini belirleme-Dersin amaç ve hedeflerini açıklama-Amaç ve hedeflerin dersten beklentilerlekarşılaştırılması
2 Eğitim ve Öğretimde Temel Kavramlar, Çağdaş Öğrenme kuramları
3 Eğitimi Etkileyen FaktörlerÖğrenme-Öğretme İlkeleriYetişkin Eğitimi İlkeleri
4 Öğretmede Yaklaşım, Teknik ve Yöntemler
5 Öğretmede Yaklaşım, Teknik ve Yöntemler (Devam)
6 Eğitimde hedef belirleme- içerik planı hazırlama
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Eğitimin UygulanmasıEğitimcinin Nitelikler- Kaynak Tarama- Eğitim Hedeflerinin BelirlenmesiEğitim Planının Oluşturulması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi- Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi- Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi
10 Etkili Sunum Yapma, Zor Katılımcılarla ve Stresle Baş Etme, zaman yönetimi
11 Klinik Eğitim ve Özellikleri
12 Sağlık Eğitimi ve Özellikler
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Bitirme Sınavı
16 Bitirme Sınavı

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aykut M, Çetinkaya F, Öztürk Y ve ark. (1999): Sağlık Eğitimi. Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.Barutçugil İ (2002): Eğiticinin Eğitimi. Kariyer Yayıncılık, İstanbulLacroix A., Assal J. P. (2003): Hastaların Terapötik Eğitimi (Çeviri Editörü: birgül Piyal, Ruhi Selçuk Tabak). Palme Yayıncılık, Ankara.Sönmez V (2001): Program Geliştirmede Öğretmen El kitabı. Arı Yayıncılık, 9. Baskı, Ankara.Young L E., Paterson B L. (2007): Teaching Nursing. Lippincott Williams & Wilkins,

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınav 1 1 1
Derse Katılım 12 2 24
Bireysel Çalışma 2 6 12
2 6 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
60