Ders Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yan Yıl | AKTS |
702004052013 | Ebelikte Öğretim | Zorunlu | 4 | 7 | 2.00 |
Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitime etki eden faktörler, öğrenme, öğretme ve yetişkin eğitimi ilkeleri, öğretim-öğrenim süreci aşamaları, hakkında bilgi, tutum ve beceri kazandırmayı amaçlar.
Öğr. Gör. Dr. Merve KIYMAÇ SARI
1 | Eğitim - öğretimle ilgili kavram ve kuramları açıklar. |
2 | Eğitim gereksinimlerini uygun araç ve yöntemleri kullanarak listeler. |
3 | Eğitim faaliyetlerinde plan ve program hazırlama, uygulama ve değerlendirme faaliyetlerini yürütür. |
4 | Eğitim materyali geliştirerek eğitimin uygulanması aşamasında etkin olarak kullanır. |
5 | Eğitim uygulamalarında aktif öğrenme stratejilerini uygular |
6 | Eğitim programının sonuçlarını uygun yöntem ve araçlar kullanarak değerlendirir. |
Öğr. Gör. Dr. Merve KIYMAÇ SARI
Yok
Yok
Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar Eğitimi Etkileyen FaktörlerÖğrenme-Öğretme İlkeleriYetişkin Eğitimi İlkeleriEğitim süreci aşamaları Eğitim Gereksinimlerinin BelirlenmesiEğitimin Planlanması ve ProgramlanmasıEğitimde hedef belirleme- içerik planı hazırlamaEğitimin UygulanmasıEğitimcinin Nitelikleri Eğitimin UygulanmasıEğitim Ortamı Eğitim YöntemleriEğitim AraçlarıEğitimin Değerlendirilmesi
1 | 1 Dersten Beklentiler, Dersin Amaç Ve Hedefleri-Öğrencilerin dersten beklentilerini belirleme-Dersin amaç ve hedeflerini açıklama-Amaç ve hedeflerin dersten beklentilerlekarşılaştırılması |
2 | Eğitim ve Öğretimde Temel Kavramlar, Çağdaş Öğrenme kuramları |
3 | Eğitimi Etkileyen FaktörlerÖğrenme-Öğretme İlkeleriYetişkin Eğitimi İlkeleri |
4 | Öğretmede Yaklaşım, Teknik ve Yöntemler |
5 | Öğretmede Yaklaşım, Teknik ve Yöntemler (Devam) |
6 | Eğitimde hedef belirleme- içerik planı hazırlama |
7 | Ara Sınav |
8 | Ara Sınav |
9 | Eğitimin UygulanmasıEğitimcinin Nitelikler- Kaynak Tarama- Eğitim Hedeflerinin BelirlenmesiEğitim Planının Oluşturulması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi- Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi- Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi |
10 | Etkili Sunum Yapma, Zor Katılımcılarla ve Stresle Baş Etme, zaman yönetimi |
11 | Klinik Eğitim ve Özellikleri |
12 | Sağlık Eğitimi ve Özellikler |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
15 | Bitirme Sınavı |
16 | Bitirme Sınavı |
Aykut M, Çetinkaya F, Öztürk Y ve ark. (1999): Sağlık Eğitimi. Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.Barutçugil İ (2002): Eğiticinin Eğitimi. Kariyer Yayıncılık, İstanbulLacroix A., Assal J. P. (2003): Hastaların Terapötik Eğitimi (Çeviri Editörü: birgül Piyal, Ruhi Selçuk Tabak). Palme Yayıncılık, Ankara.Sönmez V (2001): Program Geliştirmede Öğretmen El kitabı. Arı Yayıncılık, 9. Baskı, Ankara.Young L E., Paterson B L. (2007): Teaching Nursing. Lippincott Williams & Wilkins,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
Türkçe
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Süresi (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
2 | 6 | 12 | |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
60 |