Ders Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yan Yıl | AKTS |
513002102017 | Hasta Eğitimi | Zorunlu | 2 | 4 | 2.00 |
Bu derste eğitime ilişkin temel kavram ve kuramları, hasta eğitimi ile ilişkilendirerek hasta eğitimi sürecini hemşirelik süreci ile bütünleştirebilme ve hasta eğitiminde kullanabilme amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Sibel YOLCU
1 | Sağlık bakım hizmetlerindeki eğitimci rolünü açıklar. |
2 | Eğitim ve hasta eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
3 | Hasta eğitimine temel oluşturan öğrenme yaklaşımlarını listeler. |
4 | Hasta eğitimini etkileyen bireysel ve çevresel faktörlerin farkında olur. |
5 | Hasta eğitim sürecini hemşirelik süreci ile ilişkilendirir. |
6 | Hasta eğitim sürecini bireysel gereksinim doğrultusunda düzenleyebilir. |
Öğr. Gör. Sibel YOLCU
Yok
Yok
Eğitime ilişkin temel kavram ve kuramları hasta eğitimi ile ilişkilendirerek hasta eğitimi sürecini hemşirelik süreci ile bütünleştirebilme ve hasta eğitiminde kullanabilmeyi içerir
1 | Derse giriş |
2 | Hasta eğitimi ve temel kavramlar |
3 | Hasta eğitimini etkileyen faktörler |
4 | Hasta eğitimi, öğrenme yaklaşım ve modelleri |
5 | Sağlık bakım hizmetlerinde hemşirenin eğitimci rolü ve ilgili standartlar |
6 | Hasta eğitimi ve öğrenme alanları, hedefler ve ilgili davranışlar |
7 | ARA SINAV HAFTASI |
8 | ARA SINAV HAFTASI |
9 | Solunum sistemi hastalıklarında hasta ve ailesi eğitimi (KOAH-Astım) |
10 | Nörolojik sistem hastalıklarında hasta ve ailesi eğitimi (Multıple Skleroz-İnme-Epilepsi-Parkinson) |
11 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarında hasta ve ailesi eğitimi (Kalp yetersizliği) |
12 | Diyabetli hasta ve ailesinin eğitimi |
13 | Kanserli hasta ve ailesinin eğitimi |
14 | Hipertansiyonu olan hasta ve ailesinin eğitimi |
15 | BİTİRME SINAVI HAFTASI |
16 | BİTİRME SINAVI HAFTASI |
1. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 2. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 3. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 4. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 5. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 6. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 7. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
Türkçe
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Süresi (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
64 |