Ders Detayları

Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
513002102017 Hasta Eğitimi Zorunlu 2 4 2.00

Dersin Amacı

Bu derste eğitime ilişkin temel kavram ve kuramları, hasta eğitimi ile ilişkilendirerek hasta eğitimi sürecini hemşirelik süreci ile bütünleştirebilme ve hasta eğitiminde kullanabilme amaçlanmaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Sibel YOLCU

Öğrenme Çıktıları

1 Sağlık bakım hizmetlerindeki eğitimci rolünü açıklar.
2 Eğitim ve hasta eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlar.
3 Hasta eğitimine temel oluşturan öğrenme yaklaşımlarını listeler.
4 Hasta eğitimini etkileyen bireysel ve çevresel faktörlerin farkında olur.
5 Hasta eğitim sürecini hemşirelik süreci ile ilişkilendirir.
6 Hasta eğitim sürecini bireysel gereksinim doğrultusunda düzenleyebilir.

Öğrenim Türü

Öğr. Gör. Sibel YOLCU

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Eğitime ilişkin temel kavram ve kuramları hasta eğitimi ile ilişkilendirerek hasta eğitimi sürecini hemşirelik süreci ile bütünleştirebilme ve hasta eğitiminde kullanabilmeyi içerir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 Derse giriş
2 Hasta eğitimi ve temel kavramlar
3 Hasta eğitimini etkileyen faktörler
4 Hasta eğitimi, öğrenme yaklaşım ve modelleri
5 Sağlık bakım hizmetlerinde hemşirenin eğitimci rolü ve ilgili standartlar
6 Hasta eğitimi ve öğrenme alanları, hedefler ve ilgili davranışlar
7 ARA SINAV HAFTASI
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Solunum sistemi hastalıklarında hasta ve ailesi eğitimi (KOAH-Astım)
10 Nörolojik sistem hastalıklarında hasta ve ailesi eğitimi (Multıple Skleroz-İnme-Epilepsi-Parkinson)
11 Kardiyovasküler sistem hastalıklarında hasta ve ailesi eğitimi (Kalp yetersizliği)
12 Diyabetli hasta ve ailesinin eğitimi
13 Kanserli hasta ve ailesinin eğitimi
14 Hipertansiyonu olan hasta ve ailesinin eğitimi
15 BİTİRME SINAVI HAFTASI
16 BİTİRME SINAVI HAFTASI

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2017. 2. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. Sağlık ve Toplum, 2011, 21(1):7-14. 3. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci. İ.Ü.F.N. Hem. Derg. 2007, 15(59) : 100-106. 4. Türk Toraks Derneği Tanı Ve Tedavi Rehberi 2016 Güncellemesi. 5. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 6. Alkan HÖ. Hasta Eğitimi ve Davranış Değişikliği Geliştirme. Journal of Cardiovascular Nursing 2016, 7(2):41-47. 7. Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınav 1 2 2
Derse Katılım 12 2 24
Soru-Yanıt 12 1 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16
64