Ders Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yan Yıl | AKTS |
513004052016 | Hemşirelikte Eğitim | Zorunlu | 4 | 7 | 8.00 |
Bu ders, öğrenme ve öğretme sürecinin kavramsal ve kuramsal bilgisi, hemşirelikte klinik eğitimin özellikleri, rol modeli kavramı, öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen yöntemleri, sağlık eğitiminin planlanması, birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, hasta okulu, eğitim süreci doğrultusunda öğrenme ve öğretme, uygulama ve staj programında, hemşirelik bakımını gerektiren durumlarda problem çözme becerilerini etkili bir biçimde kullanabilmesi, bireyi fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak görebilme yeteneğini kazanmasını amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. Sibel YOLCU
1 | Eğitime ilişkin temel kavramları tanımlar. |
2 | Eğitimde içerik oluşturabilecek, uygun öğretim yöntem ve tekniklerini, uygun materyalini kullanır. |
3 | Eğitimde temel öğrenme yaklaşımlarını açıklayabilecek ve bunları eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. |
4 | Hemşirenin eğitici rol ve işlevlerini uygular. |
5 | Eğitim uygulamalarında aktif öğrenme stratejilerini etkin bir şekilde kullanır. |
6 | Eğitim programının sonuçlarını uygun yöntem ve araçlar kullanarak değerlendirir. |
Öğr. Gör. Sibel YOLCU
Yok
Yok
-Hemşirelikte Eğitim Dersine Giriş,-Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar.-Eğitim Stratejileri, Yöntem ve Teknikleri -Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler,-Eğitim Araç-Gereçleri ve Önemi-Eğitimde Temel Öğrenme Yaklaşımları-Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma-Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirenin Eğitici Rolü-Hasta eğitimini etkileyen temel faktörler-Sağlık eğitimi ilkeleri ,Sağlık eğitim süreci ,Sağlık eğitim konuları ,Hizmet içi eğitim , Oryantasyon eğitimi, Klinik öğretim,- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
1 | Hemşirelikte eğitim dersine giriş Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar |
2 | Eğitimde temel öğrenme kuramları |
3 | Hemşirelik eğitimini etkileyen temel faktörler, Hasta eğitimini etkileyen temel faktörler |
4 | Eğitim gereksinimini belirleme |
5 | Eğitimin planlanması |
6 | Eğitim ortamının düzenlemesi |
7 | Ara sınav |
8 | Ara sınav |
9 | Hemşirelik eğitiminde öğretim/öğrenim stratejileri yöntem ve teknikleri |
10 | Hemşirelik eğitiminde öğretim/öğrenim materyalleri |
11 | Eğitimde ölçme ve değerlendirm |
12 | Sağlık eğitimi Hizmet içi eğitim, Hemşirelikte klinik öğretim |
13 | Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma |
14 | Hemşirelikte eğitimin gelişimi ve tarihçesi, hemşirenin eğitici rolü |
15 | Bitirme sınavı |
16 | Bitirme sınavı haftası |
Taşocak, G. (2003). Hasta Eğitimi.İstanbul: F.N.H.Y.O Yayın.Özden, M. (2001). Sağlık Eğitimi. Ankara: Pozitif Tasarım Yayıncılık.Sönmez, C.( 2003). Hemşirelikte Öğretim. Ankara: Palme Yayıncılık.Hacıalioğlu, N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
Türkçe
8 saat/hafta
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Süresi (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 10 | 120 |
12 | 5 | 60 | |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
242 |