Ders Detayları

Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
513004052016 Hemşirelikte Eğitim Zorunlu 4 7 8.00

Dersin Amacı

Bu ders, öğrenme ve öğretme sürecinin kavramsal ve kuramsal bilgisi, hemşirelikte klinik eğitimin özellikleri, rol modeli kavramı, öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen yöntemleri, sağlık eğitiminin planlanması, birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, hasta okulu, eğitim süreci doğrultusunda öğrenme ve öğretme, uygulama ve staj programında, hemşirelik bakımını gerektiren durumlarda problem çözme becerilerini etkili bir biçimde kullanabilmesi, bireyi fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak görebilme yeteneğini kazanmasını amaçlamaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Sibel YOLCU

Öğrenme Çıktıları

1 Eğitime ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 Eğitimde içerik oluşturabilecek, uygun öğretim yöntem ve tekniklerini, uygun materyalini kullanır.
3 Eğitimde temel öğrenme yaklaşımlarını açıklayabilecek ve bunları eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir.
4 Hemşirenin eğitici rol ve işlevlerini uygular.
5 Eğitim uygulamalarında aktif öğrenme stratejilerini etkin bir şekilde kullanır.
6 Eğitim programının sonuçlarını uygun yöntem ve araçlar kullanarak değerlendirir.

Öğrenim Türü

Öğr. Gör. Sibel YOLCU

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

-Hemşirelikte Eğitim Dersine Giriş,-Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar.-Eğitim Stratejileri, Yöntem ve Teknikleri -Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler,-Eğitim Araç-Gereçleri ve Önemi-Eğitimde Temel Öğrenme Yaklaşımları-Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma-Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirenin Eğitici Rolü-Hasta eğitimini etkileyen temel faktörler-Sağlık eğitimi ilkeleri ,Sağlık eğitim süreci ,Sağlık eğitim konuları ,Hizmet içi eğitim , Oryantasyon eğitimi, Klinik öğretim,- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 Hemşirelikte eğitim dersine giriş Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
2 Eğitimde temel öğrenme kuramları
3 Hemşirelik eğitimini etkileyen temel faktörler, Hasta eğitimini etkileyen temel faktörler
4 Eğitim gereksinimini belirleme
5 Eğitimin planlanması
6 Eğitim ortamının düzenlemesi
7 Ara sınav
8 Ara sınav
9 Hemşirelik eğitiminde öğretim/öğrenim stratejileri yöntem ve teknikleri
10 Hemşirelik eğitiminde öğretim/öğrenim materyalleri
11 Eğitimde ölçme ve değerlendirm
12 Sağlık eğitimi Hizmet içi eğitim, Hemşirelikte klinik öğretim
13 Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma
14 Hemşirelikte eğitimin gelişimi ve tarihçesi, hemşirenin eğitici rolü
15 Bitirme sınavı
16 Bitirme sınavı haftası

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Taşocak, G. (2003). Hasta Eğitimi.İstanbul: F.N.H.Y.O Yayın.Özden, M. (2001). Sağlık Eğitimi. Ankara: Pozitif Tasarım Yayıncılık.Sönmez, C.( 2003). Hemşirelikte Öğretim. Ankara: Palme Yayıncılık.Hacıalioğlu, N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevi.

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

8 saat/hafta

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınav 1 1 1
Derse Katılım 12 2 24
Bireysel Çalışma 12 10 120
12 5 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 18 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
242