Ders Detayları

Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
513003022014 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Zorunlu 3 6 12.00

Dersin Amacı

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları dersinin amacı; öğrencinin daha önce aldığı temel bilgi ve ilkeleri Çocuk sağlığı ve Hastalıkları’na ilişkin temel kavram, kuram ve ilkelerle bütünleştirerek, toplumun sağlık gereksinimleri ve yüksekokulumuz felsefesi doğrultusunda çocuk yaş gruplarına göre irdeleyebilen, sağlık bakımının her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğun veailesinin bakım gereksinimlerini profesyonel hemşirelik rollerini kullanarak bütüncül bir yaklaşımla karşılayabilecek düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Özlem Metreş

Öğrenme Çıktıları

1 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ilişkin temel kavramlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur
2 Temel Sağlık hizmetlerinin önemini kavrayarak, çocuk ile ilgili ulusal ve uluslararası göstergeleri açıklar
3 Çocuğun çevresi ve ailesi ile bir bütün olarak ele almayı ve çocukların değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerinin olduğunu bilir
4 Bakım süreci doğrultusunda bakım verme ve sorunların çözümünde gerektiğinde diğer sağlık disiplinleri, meslektaşları ile işbirliği yapar
5 Çocuk sağlığı ve hastalıkları ile ilgili belirlenen uygulama alanları için seçilmiş uygulamalarda uygun ve nitelikli bakım sunar
6 Eğitimin sağlığı koruma ve geliştirmede temel öğe olduğu bilincini kavrayarak hizmet sunduğu sağlık bakım hizmetinde çocuk ve aileye eğitim ve danışmanlık yapar
7 Çocuklarda güvenli ilaç uygulamaları yapabilecektir.

Öğrenim Türü

Dr. Öğr. Üyesi Özlem Metreş

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Çocuk sağlığı, çocuk sağlığını etkileyen faktörler, yenidoğan döneminden adölesan dönemine kadar çocuğun gelişim evreleri, sağlıklı çocukta büyüme ve gelişme, büyüme ve gelişmeye kuramsal yaklaşım, çocuklarda ilaç uygulamaları, sisteme özgü çocuk hastalıkları ve bakımı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 Çocuk sağlığına giriş / Çocuk sağlığını etkileyen faktörler / Büyüme ve gelişme
2 Çocuklarda sağlığın değerlendirilmesi / Bağışıklama / Çocuklarda ilaç uygulamaları
3 Sağlıklı ve riskli yenidoğan ve hemşirelik bakımı
4 Çocukluk çağında beslenme, beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı
5 Çocuklarda sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozuklukları ve hemşirelik bakımı
6 Çocuklarda solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
7 Ara sınav haftası
8 Ara sınav haftası
9 Çocuklarda dolaşım sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
10 Çocuklarda gastrointestinal sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
11 Çocuklarda üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
12 Çocuklarda hematolojik ve endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
13 Çocuklarda nörolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı / Çocuklarda bağ doku hastalıkları ve hemşirelik bakımı
14 Çocuklarda onkolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Savaşer, S: Çocuk Sağlığı Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011.• Çavuşoğlu, H: Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1 ve 2, Genişletilmiş 8. Baskı. Ankara 2008.• Görak, G, Avcı, S: Yeni Doğan Hastalıkları ve Bakımı, 2004.• Törüner E, Büyükgönenç L.: Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. 2012.• Kyle, T. (2008). Essentials of Pediatric Nursing. New York, Lippincott Williams and Wilkins• Duderstadt, K.G. (2008). Pediatric Physical Examination: An Illustrated Handbook, Çeviri: Yurdakök, M. (Ed), Çocuklarda Fizik Muayene Resimli El Kitabı. İstanbul, Veri Medikal Yayıncılık• Çavuşoğlu, H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. (9.Baskı). Ankara, Sistem Ofset Basımevi• Görak, G. (2008). Yenidoğanın Değerlendirilmesi. İçinde; Dağoğlu, T., Görak, G. (Eds), Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi• Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi, Ankara.

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

VAR

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınav 1 1 1
Derse Katılım 12 4 48
14 8 112
1 10 10
Bireysel Çalışma 14 10 140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
12 1 12
364