Ders Detayları

Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
101004092009 Nöropsikoloji Seçmeli 4 7 4.00

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin nöropsikoloji kavramı ile tanışarak nöropsikolojide temel kavramlar, temel beyin bilgisi, nöropsikolojik ölçme ve değerlendirme ile beyin-davranış kapsamındaki patolojik durumlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr.Gör.Betül KOÇARSLAN

Öğrenme Çıktıları

1 Nöropsikolojinin tanım ve tarihçesini öğrenir.
2 Beyin şebekelerinin hangileri olduğunu işlevleri ile birlikte bilir.
3 Dikkat, bellek, öğrenme, dil gibi yürütücü işlevler ve disfonksiyonlarını öğrenir.
4 Davranışın biyolojik temellerini açıklayabilir.
5 Çocuklarda bilişsel süreçlerin gelişimi kavrar.
6 Nöropsikolojik sendromlar hakkında bilgli sahibi olur.
7 Farklı demans tiplerinin neler olduğunu bilir.
8 Nöropsikolojik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenir.

Öğrenim Türü

Öğr.Gör.Betül KOÇARSLAN

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Nöropsikolojiye giriş, Nöropsikolojide Tarihsel Süreç, Beyin Şebekeleri, Sinir Sistemi yapı ve işlevleri, Davranışın Biyolojik Temelleri, Limbik Sistem, Çocuklarda Biliş ve Davranış Gelişimi, Dikkat ve Bellek, Görsel Mekânsal İşlevler ve Bozuklukları, Parietal Lob ve İhmâl Sendromu, Aleksi ve Agrafi, Dil, Demans, Nöropsikolojik ölçme ve değerlendirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 Nöropsikolojiye giriş
2 Nöropsikolojide Tarihsel Süreç
3 Sinir Sistemi yapı ve işlevleri
4 Davranışın Biyolojik Temelleri
5 Limbik Sistem
6 Çocuklarda Biliş ve Davranış Gelişimi
7 Dikkat ve Bellek
8 Vize
9 Görsel Mekânsal İşlevler ve Bozuklukları
10 Parietal Lob ve İhmâl Sendromu
11 Aleksi ve Agrafi
12 Dil ve afazi
13 Demans
14 Nöropsikolojik ölçme ve değerlendirme
15 Final

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mesulam, M. (2004). Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin ilkeleri.Tanrıdağ, O. (2020). Davranış Nörolojisi.Carter, R. (2009). The Brain Book.

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınav 1 1 1
Derse Katılım 12 3 36
Bireysel Çalışma 7 7 49
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
5 6 30
129