Ders Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yan Yıl | AKTS |
101002132012 | Öğrenme Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3 | 5.00 |
Öğrenme psikologlar için bilimsel, pratik ve kişisel öneme sahiptir. Bu dersin amacı, öğrenmenin temel kavram ve ilkelerinin öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır. Dersler boyunca öğrenmenin kuramsal temeli aktarılacaktır. Ayrıca günlük hayattaki klasik, edimsel, içgörü ve model öğrenme temelli davranış örnekleri verilecektir. Öğrenme ilkelerinin, klinik ve eğitimsel amaçlarla kullanımının anlaşılması, bu dersin amaçlarıarasındadır. Çoğu öğrenme araştırması, insan dışı hayvanlarla yapıldığı için, bu durum derslere de yansıtılacaktır.
Öğr. Gör. Merve Oğur
1 | Öğrenmeyi tanımlar ve öğrenmenin farklı türleri olduğunu kavrar, öğrenmenin nörobiyolojik temelini açıklar, |
2 | Klasik şartlanma ve temel unsurları tanımlar, sönme ve kendiliğinden geri gelme süreçlerini ele alır, |
3 | Klasik öğrenmenin çağrışım bağlı (associative) ve çağrışım bağsız (nonassociative) türleri arasındaki farkı tarif eder, |
4 | Klasik şartlama ve klinik korkunun kazanımı arasındaki bağları değerlendirir, |
5 | Edimsel (operant) öğrenme tanımlanabilmeli ve klasik öğrenmeden hangi açılardan farklı olduğunu inceler, |
6 | Edim, Pozitif-negatif pekiştireç, birincil-ikincil pekiştireç kavramlarını tanımlar ve pekiştireç tarifelerini açıklanıp, örneklendirir, |
7 | Kaçma-korunma öğrenmesiyle ilgili şartları ele alır. |
8 | Operant şartlanma prensiplerinin günlük hayattaki uygulamalarını örneklendirir. |
Öğr. Gör. Merve Oğur
Yok
Yok
Ders içeriğinde öğrenmenin tanımı, öğrenme psikolojisinin tarihsel bakış açısıyla incelenmesi, öğrenmenin fizyolojik temelleri, öğrenme ilkeleri ve öğrenme kuramlarının gelişimi yer alacaktır.
1 | Öğrenme Nedir? Öğrenme Psikolojisine genel bakış. |
2 | Öğrenme Yaklaşımlarının ve Öğrenme İlkelerinin Tarihsel Perspektifte Ele Alınması |
3 | Öğrenmenin Fizyolojik Temelleri |
4 | Öğrenmede Davranışçı Görüşler (Klasik Koşullama) |
5 | Öğrenmede Davranışçı Görüşler (Edimsel Koşullama) |
6 | Öğrenmede Davranışçı Görüşler (Klasik ve Edimsel Koşullama Uygulamaları, Benzerlik/Farklılıkları) |
7 | ARA SINAV HAFTASI |
8 | ARA SINAV HAFTASI |
9 | Öğrenmede Davranışçı Görüşlerin Genel Bir Özeti ve Sosyal Bilişsel Kuram |
10 | Öğrenmede Bilişsel Görüşler (Bilişselciliğe Giriş) |
11 | Hafızanın Temel Bileşenleri |
12 | Öğrenmede Gelişimsel Ve Bağlamsal Yaklaşımlar; Bilişsel Gelişim Yaklaşımları |
13 | Öğrenmede Sosyokültürel Kuram Ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar |
14 | Karmaşık Öğrenme Ve Biliş Üst Biliş, Öz Düzenleyici Öğrenme, Transfer, Problem Çözme Ve Eleştirel Düşünme |
15 | BİTİRME SINAVI HAFTASI |
16 | BİTİRME SINAVI HAFTASI |
1-Ormrod, J. E. (2013). Öğrenme psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. 2-Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara. 3-Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2007). Modern Psikoloji Tarihi, (Çev. Yasemin Aslay). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
Türkçe
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Süresi (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
10 | 5 | 50 | |
10 | 5 | 50 | |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
158 |