Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
102003052023 Fizyoloji Zorunlu 3 5 5.00

Dersin Amacı

İnsan vücudunun işleyiş mekanizmasının, hücrelerin, organların ve organ sistemlerinin normal çalışma mekanizmalarının ve birbirleriyle olan ilişkilerinin ve bunların kontrol mekanizmalarının kavranması ve yorumlanması.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr.Öğretim Üyesi Ani KIÇİK

Öğrenme Çıktıları

1 Vücuttaki fizyolojik sistemlerin işleyiş mekanizmalarının kavranması, birbirleriyle olan ilişkilerinin yorumlanması
2 Sistem fonksiyonlarının, intrinsik ve ekstrinsik uyarılara verilen yanıtların analiz edilmesi ve yorumlanması
3 Hücre, doku ve organ sistemlerinin uyum içinde çalışması için gerekli kontrol mekanizmalarının değerlendirilmesi ve analiz edilmesi, aralarındaki ilişkilerin doğru bir biçimde yorumlanması
4 Vücut sistem fonksiyonlarının sürdürülmesi ve kontrol mekanizmalarıyla ilgili homeostatik dengenin öneminin doğru bir şekilde yorumlanması ve analiz edilmesi
5 Fizyopatolojik süreçlerde ve hastalık durumlarında özgün tedavi yöntemlerinin uygulanması için gerekli temel fizyolojik bilginin etkin bir şekilde sentez ve yorumlama becerisinin geliştirilmesi

Öğrenim Türü

Dr.Öğretim Üyesi Ani KIÇİK

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Fizyolojiye Giriş ve Homeostaz (insan vücudunun işlevsel organizasyonu, vücut sıvıları (intraselüler, ekstraselüler), homeostaz ve homeostaz mekanizmaları)Hücre Fizyolojisi (organeller, hücresel yapılar, hücre zarlarından maddelerin taşınması)Uyarılabilir Dokular: Sinir ve Kas (Membran potansiyelleri, aksiyon potansiyeli, kas fizyolojisi ve sinyal transmisyonu)Sinir Sistemi (merkezi ve otonom sinir sistemi)Duyular (somatik duyular, görme, işitme, denge ve kimyasal duyular-koku ve tat)Kan Fizyolojisi (kanın Görevleri, kanın yapısı, kan hücreleri, kan grupları, immun sistem)Kardiyovasküler Fizyoloji (Kalpte aksiyon potansiyeli, kalbin anatomi ve fizyolojisi, özel ileti sistemi, EKG, dolaşım sistemi, damar yapıları, lenfatik sistem)Solunum Fizyolojisi (solunum sistemi yapısı, soluk alıp verme mekanizmaları, basınçlar,akciğer hacim ve kapasiteleri ve ölçüm yöntemleri, gaz değişim prensipleri, solunum yolu hastalıkları)Boşaltım Sistemi (glomerüller filtrasyon ve böbrek kan Akımı, glomerül filtrasyonu düzenlenmesi)Sindirim SistemiEndokrin SistemCinsiyet Fizyolojisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 Fizyolojiye Giriş ve Homeostaz (insan vücudunun işlevsel organizasyonu, vücut sıvıları (intraselüler, ekstraselüler), homeostaz ve homeostaz mekanizmaları)
2 Hücre Fizyolojisi (organeller, hücresel yapılar, hücre zarlarından maddelerin taşınması)
3 Uyarılabilir Dokular: Sinir ve Kas (membran potansiyelleri, aksiyon potansiyeli, kas fizyolojisi ve sinyal transmisyonu)
4 Sinir Sistemi (merkezi ve otonom sinir sistemi)
5 Duyular (somatik duyular, görme, işitme, denge ve kimyasal duyular-koku ve tat)
6 Kan Fizyolojisi (Kan Hücreleri ve İmmun Sistem)
7 ARA SINAV HAFTASI
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Kardiyovasküler Fizyoloji (kalpte aksiyon potansiyeli, kalbin anatomi ve fizyolojisi, özel ileti sistemi, EKG, dolaşım sistemi, damar yapıları, lenfatik sistem)
10 Solunum Fizyolojisi (solunum sistemi yapısı, soluk alıp verme mekanizmaları, basınçlar,akciğer hacim ve kapasiteleri ve ölçüm yöntemleri, gaz değişim prensipleri, solunum yolu hastalıkları)
11 Boşaltım Sistemi
12 Sindirim Sistemi
13 Endokrin Sistem
14 Cinsiyet Fizyolojisi
15 BİTİRME SINAVI HAFTASI
16 BİTİRME SINAVI HAFTASI

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lippincott Fizyoloji Robin R. Preston, Thad E. WilsonYüksekokullar için Fizyoloji, Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen, Nobel Tıp Kitapevi

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınav 1 1 1
Derse Katılım 46 1 46
10 1 10
Soru-Yanıt 10 1 10
10 1 10
Bireysel Çalışma 26 1 26
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 1 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 26 1 26
150