Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
1015007312017 Rehabilitasyon Seçmeli 2 4 6.00

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve uygulama becerilerini kazanmasını sağlamak.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Zehra DURNA

Öğrenme Çıktıları

1 Rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel rehabilitasyon kavram ve ilkelerini kavrar
2 Psikososyal adaptasyon kavramlarını tanımlar
3 Kardiyak Rehabilitasyonda uygun hemşirelik girişimlerini planlar
4 Nörolojik Rehabilitasyon ile ilgili temel kavramları kavrar ve uygulanan tedavileri değerlendirir
5 Onkolojik Rehabilitasyonda uygun hemşirelik girişimlerini planlar ve bu doğrultuda değerlendirir.

Öğrenim Türü

Prof. Dr. Zehra DURNA

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Hastalıklarda klinik sorunlar ve komplikasyonlardarehabilitasyon programları dahilinde hastanın bakımı ve bakım kalitesini iyileştirici girişimlerle ilgili bilgi ve uygulamaları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 Derse Giriş
2 Rehabilitasyon Kavramları ve İlkeleri
3 Kronik Hastalık, Engellilik, Uyum ve Baş Etme ile İlgili Çerçeve, Modeller, Teoriler
4 Ülkemizde ve Dünyada Rehabilitasyon Hemşireliği ve Hemşirenin Rolleri
5 Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli (The Functional Health Pattern)
6 Psikososyal Adaptasyon
7 Ara Sınav Haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 Kardiyak Rehabilitasyon-1
10 Kardiyak Rehabilitasyon-2
11 Nörolojik Rehabilitasyon-1
12 Nörolojik Rehabilitasyon-2
13 Onkolojik Rehabilitasyon -1
14 Onkolojik Rehabilitasyon-2
15 Bitirme Sınav Haftası
16 Bitirme Sınav Haftası

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.İç Hastalıkları Hemşireliği. Editör Z. Durna. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul 2013.2.Birol L. Hemşirelik Süreci. Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. 10. Baskı, İzmir 2013.3.Nörolojik Bilimler Hemşireliği Kanıta Dayalı Uygulamalar. Editörler S. Woodward, AM Mestecky. Çev. Ed. MA. Topçuoğlu, Z. Durna, A. Karadakovan. Nobel Tıp Kitabevleriİstanbul 2013.4.Durna Z, Akın S, Özdilli K. İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi. (ed.) Zehra Durna. 1. Baskı. Cinius Yayınları. İstanbul, Mart 2009 (kitap) (2.Baskı Eylül 2011).5.Kronik Hastalıklar ve Bakım (Editör Z. Durna; Editör Yardımcısı S. Akın). Nobel Tıp Kitabevleri. 20126.Smeltzer SC, Bare BG, Hinkle JL, Cheever KH. Brunner ve Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing. 11th Edition. Lippincott Williams ve Wilkins. Philadelphia, 2008.7.Akbayrak N, Erkal-İlhan S, Ançel G, Albayrak SA. (ed.) Hemşirelik Bakım Planları (Dahiliye Cerrahi Hemşireliği ve Psiko-Sosyal Boyut). 1. Baskı. Alter Yayıncılık. Ankara,Nisan 2007.8.Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara, Eylül 2004.9. Rehabilitasyon Hemşireliği Uygulamaya Güncel Yaklaşım. Editör KL. Mauk. Çev. Ed. L. Özdemir, HT. Çiçek.Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.2014.10. Wells M, Macbride S. Rehabilitation and Survivorship. In: Nursing Patients with Cancer Principles and Practice. Eds: Kearney N, Richardson A, 1th ed, Elsevier, 2006;p.799-819.11. Memiş S, Krespi Y, Durna Z, Tülek Z. Hasta ve Yakınları İçin İnme El Kitabı, İÜ Basımevi, İÜ Yayın no: 4379, İstanbul, 2003.

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınav 1 2 2
12 1 12
Soru-Yanıt 12 1 12
Bireysel Çalışma 8 6 48
8 5 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 5 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 6 36
182