Ders Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yan Yıl | AKTS |
1015007112016 | Sağlık Bilimlerinde Eğitim | Zorunlu | 1 | 2 | 6.00 |
Bu dersi alan öğrenciler Lisans ve Yüksek Lisans düzeyindeki öğrencilere ders verebilir.
Prof. Dr. Çaylan Pektekin
1 | Hemşirelik Eğitimi ve felsefesinin önemini kavrar. |
2 | Bir dersin genel eğitsel amacı ile öğrenim çıktılarını başarı ile hazırlar. |
3 | Eğitim ile ilgili temel kavramları anlar |
4 | Bir dersin içerik planını hazırlar ve sunar. |
5 | Hemşirelik eğitimi ile ilgili yöntem-model ve teknikleri bilir. |
6 | Bir derste kullanılacak uygun görsel ve işitsel araçları bilir. |
7 | Uygulamada öğrenim çıktılarını nasıl değerlendireceğini bilir. |
8 | Ölçme değerlendirme becerisine sahip olur. |
9 | Hemşirelik eğitimindeki eğitsel sorunların farkına vararak çözüm üretebilir. |
10 | Bir ders konusunu hazırlayarak sınıfta sunar. |
11 |
Prof. Dr. Çaylan Pektekin
Yok
Yok
Hemşirelik eğitimine giriş -Eğitimde temel kavramlar - Eğitsel amaçlar ve taksonomisi -Özel öğrenme çıktıları Eğitim Planlama Süreci -Müfredat ders programlarının planlanması ve geliştirilmesi -Bir dersin planlanması -Ünite/ günlük ders planı hazırlığı Eğitim planlama sürecine devam Ünite / Günlük ders planları hazırlığı Ders planları ve içerik hazırlık çalışması Öğretim Modelleri- Yöntem ve teknikleri Öğrenme Ortamı ve Eğitsel Araçlar Hemşirelik eğitiminde ölçme ve değerlendirme Objektif ve Essey tipi soru hazırlığı- istatistiksel değerlendirme Ders programının öğretim sürecinin değerlendirilmesi
1 | Derse giriş |
2 | Hemşirelik eğitimine giriş-Eğitimde temel kavramlar- Eğitsel amaçlar ve taksonomisi-Özel öğrenme çıktıları |
3 | Eğitim Planlama Süreci-Müfredat ders programlarının planlanması ve geliştirilmesi-Bir dersin planlanması-Ünite/ günlük ders planı hazırlığı |
4 | Eğitim planlama sürecine devam |
5 | Ünite / Günlük ders planları hazırlığı |
6 | Ders planları ve içerik hazırlık çalışması |
7 | ARA SINAVLAR |
8 | ARA SINAVLAR |
9 | Öğretim Modelleri- Yöntem ve teknikleri |
10 | Öğretim Modelleri- Yöntem ve teknikleri |
11 | Öğrenme Ortamı ve Eğitsel Araçlar |
12 | Hemşirelik eğitiminde ölçme ve değerlendirme |
13 | Objektif ve Essey tipi soru hazırlığı- istatistiksel değerlendirme |
14 | Ders programının öğretim sürecinin değerlendirilmesi |
15 | BİTİRME SINAVI |
16 | BİTİRME SINAVI |
1. Bilen M. Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset. Ankara (1989). 2. Gronlund N.E: Writing Instructional Objectives For Teaching and Assessement. 7.ed. Pearson,U.S. River. New Jersey, Columbus, Ohio (2004). 3. Pektekin Ç: Hemşirelikte Öğretim ve Öğrenim Kaynak ve Ders Notları (Yayınlanmamış). 4. Pektekin Ç.: Hemşirelik Felsefesi. İstanbul Tıp Yayınevi, İstanbul (2013). 5. Öğretim ilke ve yöntemleri, Eğitim programları ve Öğretim, Eğitim Psikolojisi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim ile ilgili diğer yeni kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
Türkçe
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Süresi (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
12 | 2 | 24 | |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
2 | 2 | 4 | |
5 | 2 | 10 | |
Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
192 |