Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yan Yıl AKTS
1015007112016 Sağlık Bilimlerinde Eğitim Zorunlu 1 2 6.00

Dersin Amacı

Bu dersi alan öğrenciler Lisans ve Yüksek Lisans düzeyindeki öğrencilere ders verebilir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Çaylan Pektekin

Öğrenme Çıktıları

1 Hemşirelik Eğitimi ve felsefesinin önemini kavrar.
2 Bir dersin genel eğitsel amacı ile öğrenim çıktılarını başarı ile hazırlar.
3 Eğitim ile ilgili temel kavramları anlar
4 Bir dersin içerik planını hazırlar ve sunar.
5 Hemşirelik eğitimi ile ilgili yöntem-model ve teknikleri bilir.
6 Bir derste kullanılacak uygun görsel ve işitsel araçları bilir.
7 Uygulamada öğrenim çıktılarını nasıl değerlendireceğini bilir.
8 Ölçme değerlendirme becerisine sahip olur.
9 Hemşirelik eğitimindeki eğitsel sorunların farkına vararak çözüm üretebilir.
10 Bir ders konusunu hazırlayarak sınıfta sunar.
11

Öğrenim Türü

Prof. Dr. Çaylan Pektekin

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Hemşirelik eğitimine giriş -Eğitimde temel kavramlar - Eğitsel amaçlar ve taksonomisi -Özel öğrenme çıktıları Eğitim Planlama Süreci -Müfredat ders programlarının planlanması ve geliştirilmesi -Bir dersin planlanması -Ünite/ günlük ders planı hazırlığı Eğitim planlama sürecine devam Ünite / Günlük ders planları hazırlığı Ders planları ve içerik hazırlık çalışması Öğretim Modelleri- Yöntem ve teknikleri Öğrenme Ortamı ve Eğitsel Araçlar Hemşirelik eğitiminde ölçme ve değerlendirme Objektif ve Essey tipi soru hazırlığı- istatistiksel değerlendirme Ders programının öğretim sürecinin değerlendirilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

1 Derse giriş
2 Hemşirelik eğitimine giriş-Eğitimde temel kavramlar- Eğitsel amaçlar ve taksonomisi-Özel öğrenme çıktıları
3 Eğitim Planlama Süreci-Müfredat ders programlarının planlanması ve geliştirilmesi-Bir dersin planlanması-Ünite/ günlük ders planı hazırlığı
4 Eğitim planlama sürecine devam
5 Ünite / Günlük ders planları hazırlığı
6 Ders planları ve içerik hazırlık çalışması
7 ARA SINAVLAR
8 ARA SINAVLAR
9 Öğretim Modelleri- Yöntem ve teknikleri
10 Öğretim Modelleri- Yöntem ve teknikleri
11 Öğrenme Ortamı ve Eğitsel Araçlar
12 Hemşirelik eğitiminde ölçme ve değerlendirme
13 Objektif ve Essey tipi soru hazırlığı- istatistiksel değerlendirme
14 Ders programının öğretim sürecinin değerlendirilmesi
15 BİTİRME SINAVI
16 BİTİRME SINAVI

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Bilen M. Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset. Ankara (1989). 2. Gronlund N.E: Writing Instructional Objectives For Teaching and Assessement. 7.ed. Pearson,U.S. River. New Jersey, Columbus, Ohio (2004). 3. Pektekin Ç: Hemşirelikte Öğretim ve Öğrenim Kaynak ve Ders Notları (Yayınlanmamış). 4. Pektekin Ç.: Hemşirelik Felsefesi. İstanbul Tıp Yayınevi, İstanbul (2013). 5. Öğretim ilke ve yöntemleri, Eğitim programları ve Öğretim, Eğitim Psikolojisi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim ile ilgili diğer yeni kaynaklar

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Süresi (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınav 1 2 2
Derse Katılım 12 2 24
12 2 24
Soru-Yanıt 8 2 16
2 2 4
5 2 10
Bireysel Çalışma 8 5 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 5 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 5 40
192