Ders Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yan Yıl | AKTS |
1015007162015 | Hemşirelikte Yönetim | Seçmeli | 1 | 1 | 12.00 |
Öğrencileri sağlık kurumlarında hemşirelik hizmetleri yönetiminin karşılaşabileceği sorunlar ve bu sorunlara çözüm yaklaşımları; çağdaş yönetim tekniklerinin hemşirelik hizmetlerinde kullanımı; sağlık bakım sistemini etkileyen faktörler; hemşirelik yönetiminde kazanılması gereken önemli beceriler; liderlik, sağlık bakım sistemindeki yenilikçi yaklaşımlar hakkında bilgilendirerek bunların önemini kavratmak; kişisel ve mesleksel yaşantılarında başarılı olmaya yönlendirmek.
Prof. Dr. Çaylan PEKTEKİN
1 | Yönetici hemşirenin rol, görev ve sorumluluklarını tanımlar. |
2 | Sağlık bakım sistemini etkileyen faktörleri ana hatlarıyla belirtir. |
3 | Kurumsal iletişim ve ilişkilerde beceri ve olumlu tutum davranışını benimser. |
4 | Sürekli eğitim ve hizmetiçi eğitim programları hakkında bilgi sahibi olarak uygular. |
5 | Bireysel yönetiminin etkin ve verimli olup olmadığını değerlendirir. |
6 | Hastane ortamında karşılaştığı özel ve acil durumları karşılaştırarak gerekli hemşirelik girişimlerini uygular. |
Prof. Dr. Çaylan PEKTEKİN
Yok
Öğrencinin farklı bilimsel kitap satış yerlerinde inceleme yapması, derslerin günlük çalışılması, klinik uygulamalarda yönetici hemşire ile birlikte yönetsel aktiviteleri gözlemesi, katılması, sorgulaması, başhemşireden rehberlik ve danışmanlık hizmeti alması, yeni mesleki yayınlarını araştırması, okuması, sorun çözme aşamalarında ve proje çalışmalarında öğretim üyesinden rehberlik danışmanlık, destek (gerektiği zaman) alması, araştırma yöntem ve teknikleri konusundaki bilgisini tazelemesi, üniversitenin tez yazım kurallarını dikkate alarak rapor ve makalelerini yazması, proje sunumları sırasında öğretim yöntemlerinden herhangi bir ya da ikisini kullanması, görsel ve işitsel araçları hazırlığını ve kullanımını öğrenmesi, ders katılımı ve sunumu konusunda öz değerlendirmesini ayrıca dönem sonunda öğretim üyesinin öğretim, teknik ve yöntemlerini, ders programını eleştirmesi (olumlu-olumsuz), değerlendirmesi
Derse giriş, hemşirelikte yönetime giriş, yönetimde temel kavramlar, üst düzey yönetici hemşire ve sorumlulukları, öncelik yönetimi ve yönetimde başarısızlık nedenleri, yetenek havuzları ve terfiler, yönetici hemşirenin eğitimdeki sorumluluğu, sağlık bakım sistemini etkileyen faktörler, stres, kriz, çatışma, risk, afet, acil ve zor durumların yönetimi, kurumsal iletişim ve ilişkiler, mıknatıs hastaneleri ve hemşirelik, sağlık mevzuatı ve hemşirelik, hemşirelikte etkin yöneticilik ve liderlik, uygulamalı eğitim- araştırma proje çalışması, dersin değerlendirilmesi.
1 | Derse Giriş |
2 | Resmi Tatil |
3 | Hemşirelikte Yönetime Giriş |
4 | Üst Düzey Yönetici Hemşire ve Sorumlulukları |
5 | Öncelik Yönetimi ve Yönetimde Başarısızlık Nedenleri |
6 | Yetenek Havuzları ve Terfiler |
7 | Yönetici Hemşirenin Eğitim ve Sorumluluğu |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ara Sınav Haftası |
10 | Sağlık Bakım Sistemini Etkileyen Faktörler (Kültürel Faktörler, İletişim, İnsanlararası İlişkiler, vs.) |
11 | Stres, kriz, çatışma, risk, acil ve zor durumların yönetimi |
12 | Mıknatıs Hastaneleri ve Hemşirelik |
13 | Sağlık Mevzuatı |
14 | Uygulamalı Eğitim- Araştırma Proje Çalışması |
15 | Dersin Değerlendirilmesi |
16 | Bitirme Sınavı Haftası |
17 | Bitirme Sınavı Haftası |
1. Eleanos J.S, Philip J.D.: Effective Leadership and Management in Nursing. 7. ed. Pearson and İnternational ed. U.S.A, 2009.2. Benges M.E., Moore house M.F, Murr A.Ç.: Nurses Pocket Guide 12.ed., E.A. Davis. Company, Philadelphia, 2010.3. Jane C.S.: The Magnet Recognition Program, John Hopkins Nursing Team Magnet, 2008.4. Pocket Mentor- Etkin Kişisel Gelişim. Harvard Business School Press, Optimist Yayıncılık.5. Özer, M.A. 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler. Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
Türkçe
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Süresi (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınav | 1 | 2 | 2 |
7 | 2 | 14 | |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
12 | 4 | 48 | |
6 | 2 | 12 | |
10 | 2 | 20 | |
Soru-Yanıt | 13 | 2 | 26 |
7 | 10 | 70 | |
13 | 2 | 26 | |
2 | 20 | 40 | |
2 | 2 | 4 | |
1 | 20 | 20 | |
1 | 2 | 2 | |
3 | 10 | 30 | |
1 | 10 | 10 | |
352 |