Ders Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yan Yıl | AKTS |
1015007012015 | Sağlık Bilimlerinde Kuram ve Modeller | Zorunlu | 1 | 1 | 6.00 |
Bu derste öğrenciler sağlık bilimlerinde (hemşirelikte) yararlanılan kuram ve bakım modellerinin hemşirelik uygulamalarındaki önemini kavrayarak daha ileri profesyonel bakım verebilme bilinç, anlayış ve isteğini kazanır.
Prof Dr. Çaylan PEKTEKİN
1 | Hemşirelikte teori geliştirme ile ilgili terminolojileri anlar ve açıklar. |
2 | Hemşirelik teorilerinin sınıflandırılmasını tanımlar. |
3 | Hemşirelik bilimi ile modeller arasındaki ilişkinin farkına varır. |
4 | Hemşirelikle ilgili bakım modellerini analiz ederek karşılaştırır ve yorumlar. |
5 | Hemşirelik bakımı ile profesyonelce başetmede ileri bir güç ve motivasyon kazanır. |
6 | Verilecek bakımın sonuçlarını düşünür; bu sonuçları elde etmeye ve verdiği bakımın sonuçlarının hesabını vermeye hazır olur. |
7 | |
8 | |
9 | |
10 |
Prof Dr. Çaylan PEKTEKİN
Yok
-Öğrenciler derste aktif olacaklardır.-Literatür taraması yapar, hemşirelik araştırma sonuçlarından yararlanır.-Her öğrenci (bireysel ya da küme halinde) ders konusu ile ilgili bir proje çalışması yapar ve bunu sunar.-Öğrenciler kurs programını değerlendirerek önerilerde bulunur.
-Derse giriş-Hemşirelikte teori geliştirmede terminoloji-Kuramların (teorilerin) sınıflandırılmasıHemşirelik bilimi ve modellerKuramcılar, kuramları ve modellerin uygulanması
1 | DerseGiriş |
2 | Hemşirelikte Teori Geliştirmede Terminoloji ve Paradigmalar |
3 | Kuramların (Teorilerin) Sınıflandırılması |
4 | Hemşirelik Modellerine Giriş |
5 | Modeller ve Hemşirelik Bilimi I |
6 | Modeller ve Hemşirelik Bilimi II |
7 | ARA SINAV HAFTASI |
8 | ARA SINAV HAFTASI |
9 | "Orlando'nun Psikodinamik Modeli'nin" içekapanık yaşlı bireye uygulanması (proje çalışması) |
10 | Proje Çalışmasına Devam |
11 | Ülkemizde Bir Çalışma "Sağlıklı Yaşlanma Modeli- Havva S.K." |
12 | Proje Sunumu |
13 | Moyra Allen Hemşirelik Teorisi ve Modeli |
14 | Yazılı Ödevlerin Raporların VerilmesiDersin Değerlendirilmesi |
15 | Bitirme Sınavları |
16 | Bitirme Sınavları |
1. Pektekin Ç. (2013). Hemşirelik Felsefesi, Kavramlar, Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1.Baskı, İstanbul.2. Karadağ A, Çalışkan N, Baykara GZ. (2017). Hemşirelik Teorileri ve Modelleri. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı, İstanbul.3. Kaçan S. Havva. Sağlıklı Yaşlanma Modeli. Dr. Tez Çalışması. İstanbul Bilim Üniversitesi.4. Ocakçı AF, Alpar EŞ. (2013). Hemşirelik Kavram, Kuram ve Model Örnekleri. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1. Baskı, İstanbul.5. Özkan AH. (2014). Hemşirelikte Bilim Felsefe ve Bakımın Temelleri. Akademi Basın ve Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul.6. Velioğlu P. (2012). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Akademi Basın ve Yayıncılık. Yenilenmiş 2. Baskı, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
Türkçe
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Süresi (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | 2 | 4 | |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
3 | 10 | 30 | |
2 | 20 | 40 | |
2 | 4 | 8 | |
Bireysel Çalışma | 3 | 24 | 72 |
182 |