Ders Detayları

Description of Individual Course Units

Code Name Type Year Semester ECTS
513024022024 Zorunlu 4 8 25.00

Objectives of the Course

Final project; It is carried out in order for the student to gain the ability to prepare a project by accessing information on a subject related to his/her education and using the information, compiling literature or applying it on a research subject, and expressing the results in a scientific way.

Name of Lecturer(s)

Prof. Dr. Ayşe Kılıç Uçar, Doç. Dr. Nurten Özen, Dr. Öğretim Üyesi Serpil Topçu

Learning Outcomes

1 Works as an active member of the healthcare team.
2 Communicates effectively with healthcare professionals, patient and family
3 Gain professional experience and practical skills in accordance with ethical principles.
4 Develop problem-solving skills in the professional field.
5 Utilize the professional knowledge and skills they acquired during their undergraduate education.

Mode of Delivery

Prof. Dr. Ayşe Kılıç Uçar, Doç. Dr. Nurten Özen, Dr. Öğretim Üyesi Serpil Topçu

Prerequisites and co-requisities

None

Recommended Optional Programme Components

Course Contents

The Implementation of the Final Internship, Preparation of the Internship Report, Case Analysis

Weekly Detailed Course Contents

1 Bitirme Stajının Yürütülmesi
2 Bitirme Stajının Yürütülmesi
3 Bitirme stajının yürütülmesi
4 Literatür tarama
5 Literatür tarama incelenmesi
6 Bitirme staj raporunun yürütülmesi
7 Ara sınav
8 Ara Sınav
9 Final raporunun yürütülmesi
10 Final raporu yürütülmesi
11 Final raporu yürütülmesi
12 Final raporu hazırlanması
13 Final raporu hazırlanması
14 Final raporu hazırlanması
15
16

Recommended or Required Reading

İç Hastalıkları Hemşireliği. Editör Z. Durna. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul 2013.Durna Z, Akın S, Özdilli K. İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi. (ed.) Zehra Durna. 1.Baskı. Cinius Yayınları. İstanbul, Mart 2009Kronik Hastalıklar ve Bakım (Editör Z. Durna; Editör Yardımcısı S. Akın). Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.Nörolojik Bilimler Hemşireliği Kanıta Dayalı Uygulamalar. Editörler S. Woodward, AM Mestecky. Çev. Ed. MA. Topçuoğlu, Z. Durna, A. Karadakovan. Nobel Tıp Kitabevleriİstanbul 2013.Dahili ve Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği-Medical-Surgical Nursing with “Nursing Reviews & Rationales”). Editörler M Hogan, et.al. Çev. Editörleri S Çelik, Ö Usta Yeşilbalkan.Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. 3. Baskıdan Çeviri, İstanbul Nisan 2015.Yava A, Koyuncu A. Yoğun Bakımda Parenteral İlaç Uygulama Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, 2014. İç Hastalıkları Hemşireliği. Editör Z. Durna. Akademi Basın veYayıncılık. İstanbul 2013. Onkoloji Hemşireliği. Editör G. Can. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, Kasım 2014. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N (ed.). Hemşirelikte AraştırmaSüreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tip Kitabevi, İstanbul 2014. Aksayan S, Bahar Z, Bayık A, Emiroğlu ON, Erefe İ, Görak G, Karataş N, Kocaman G, Kubilay G, Seviğ Ü.Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri. Ed.: İnci Efere. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Derneği. İstanbul 2002.

Assessment Methods and Criteria

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Language of Instruction

English

Work Placement(s)

36h /week

Workload Calculation

Activities Count WORKLOAD (hours) TOTAL WORKLOAD (hours)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınav 1 1 1
1 1 1
1 360 360
1 50 50
1 50 50
1 50 50
1 50 50
Bireysel Çalışma 1 50 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
1 40 40
1 6 6
749