Ders Detayları

Description of Individual Course Units

Code Name Type Year Semester ECTS
513024032023 Nursing Education Zorunlu 4 7 8.00

Objectives of the Course

Eğitim ile ilgili kavramları ve eğitim modellerini bilerek, hemşirenin eğitim ile ilgili rol ve uygulamalarını benimsemesi, hemşirelik eğitiminde planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında bilgi ve beceri kazandırmak

Name of Lecturer(s)

Prof.Dr.Ayşe KILIÇ UÇAR

Learning Outcomes

1 Öğrenme ve eğitim sürecini ve öğelerini analiz eder
2 Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor alanlara yönelik hedefler yazar
3 Sağlıkta ya da hastalıktaki eğitici rolünün farkına varır
4 Çalışan eğitimi ve kendi gelişiminin gerekliliğini kabul eder
5 Eğitim ve öğrenmenin değerlendirilmesi için yöntemler geliştirir
6 Hemşirelik eğitimini etkileyen değişkenleri analiz eder
7 Sağlık eğitim materyali hazırlar,
8 Etkili sunum yapma becerilerini kullanır

Mode of Delivery

Prof.Dr.Ayşe KILIÇ UÇAR

Prerequisites and co-requisities

Yok

Recommended Optional Programme Components

Yok

Course Contents

Eğitimle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenme Kuramları ve İlkeleri, Klinik Karar Verme, Motivasyon ve Davranış Değişikliği, Eğitim Programları Ve Öğretim Faaliyetlerinin Düzenlenmesi, Eğitim Gereksinimlerini Belirleme, Eğitimi Planlama, Eğitim Hedeflerini Oluşturma, Eğitim/Öğretim Araç Ve Gereçleri, Öğretme-Öğrenme Ortamı ve Teknolojisi, Ölçme ve Değerlendirme, Yetişkin Eğitimi, Sağlık Eğitimi; Sağlık, Hizmet İçi eğitim

Weekly Detailed Course Contents

1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı
2 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
3 Öğrenme Kuramları ve İlkeleri,
4 Klinik Karar Verme
5 Motivasyon ve Davranış Değişikliği
6 Eğitim Programları Ve Öğretim Faaliyetlerinin Düzenlenmesi
7 Eğitim Gereksinimlerini Belirleme
8 Ara Sınav
9 Eğitimi Planlama, Eğitim Hedeflerini Oluşturma
10 Eğitim/Öğretim Araç Ve Gereçleri,
11 Öğretme-Öğrenme Ortamı ve Teknolojisi
12 Ölçme ve Değerlendirme
13 Yetişkin Eğitimi
14 Sağlık Eğitimi
15 Hizmet İçi Eğitim ve Dersin Değerlendirilmesi
16 FİNAL SINAVI

Recommended or Required Reading

Assessment Methods and Criteria

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
100

Language of Instruction

Work Placement(s)

No

Workload Calculation

Activities Count WORKLOAD (hours) TOTAL WORKLOAD (hours)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınav 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
14 4 56
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 28 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
240