Code | Name | Type | Year | Semester | ECTS |
513022512021 | Elective Course-II | Zorunlu | 2 | 3 | 2.00 |
İletişim ve yeni iletişim teknolojileri, sağlığın boyutları, sağlık iletişim alanları ve yöntemleri, sağlık eğitimi, ekip çalışması ve problem çözme teknikleri, etkili konuşma ve aktif dinleme becerileri, sağlık kurumlarında iletişimin temel öğeleri ve etkili sunum teknikleri.
Dr. Öğretim Üyesi Serpil Topçu
1 | To be able to explain the importance of self-knowledge and communication in personal and professional life |
2 | To be able to apply basic communication principles and techniques; while working with individuals, families and groups of all ages |
3 | To be able to distinguish the psychosocial reactions to the illness |
4 | To be able to take an appropriate approach to the psychosocial reactions to the disease |
Dr. Öğretim Üyesi Serpil Topçu
Yok
-
İletişim ve iletişim teknikleri, Kendini Tanıma ve Kişilerarası İlişkiler, Saygılı ve Etkili Dinleme, Empati ve Geri Bildirim Verme, Stres Yönetimi ve Öz Bakım Stratejileri, Terapötik iletişim teknikleri, Hasta iletişimi, Farklı yaş gruplarıyla iletişim, Fiziksel Hastalığa Ortak Hasta Tepkileri , İşbirliği ve Takım Geliştirme, Sağlık iletişiminde kültürel duyarlılık
1 | İletişim ve iletişim teknikleri |
2 | Kişiler arası iletişim |
3 | Etkili Dinleme |
4 | Empati ve geri bildirim |
5 | Stres yönetimi |
6 | Terapötik iletişim teknikleri |
7 | ARA SINAV |
8 | ARA SINAV |
9 | Hasta İletişimi |
10 | Farklı yaş grupları ile iletişim |
11 | Hastalığa verilen tepkiler |
12 | Ekip işbirliği ve iletişim |
13 | Kültürel çeşitlilik ve iletişim |
14 | Kültürel çeşitlilik ve iletişim |
15 | FİNAL SINAVI |
16 | FİNAL SINAVI |
• Boynton, B. (2015). Successful Nurse Communication Safe Care, Health Workplaces & Rewarding Careers. FA Davis.• Clancy, C. (2018). Critical Conversations in Healthcare: Scripts & Techniquest for Effective Interprofessional & Patient Communication (Vol. 2). Sigma.• Schuster, P. M. (2010). Communication for nurses: How to prevent harmful events and promote patient safety. FA Davis.• Gorman, L. M., & Sultan, D. F. (2007). Psychosocial nursing for general patient care. FA Davis.• Motschnig, R., & Nykl, L. (2014). Person-centred communication: theory, skills and practice. McGraw-Hill Education (UK).• Üstün B, Demir S. (2019). Hemşirelikte İletişim. İstanbul. 1. Baskı, Akademi Basın ve Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
English
-
Activities | Count | WORKLOAD (hours) | TOTAL WORKLOAD (hours) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınav | 1 | 2 | 2 |
1 | 2 | 2 | |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
1 | 15 | 15 | |
56 |