Code | Name | Type | Year | Semester | ECTS |
702002572017 | Health Promotion | Zorunlu | 2 | 3 | 2.00 |
This course aims to provide knowledge about health professionals about basic concepts of health and disease, health behaviors, health promotion models, health promotion strategies, health promotion and health promotion practices.
ÖĞR. GÖR. EZGİ KUŞ
1 | It explains the goals for changing negative behaviors in order to strengthen positive health behaviors of individuals. |
2 | She knows the approaches of health care services in the historical development of health care and development. |
3 | Know the concepts of health, health education, health protection, health promotion and learn the differences. |
4 | Describe practices related to the Diagnosis of Health Behaviors. |
5 | Knows the behavior modification techniques that can be used at each stage of the behavior change process. |
6 | Practice on health promotion programs (nutrition, physical activity, tobacco use, and stress management) to gain healthy lifestyle behaviors. |
7 | Explain Health Promotion Practices in Turkey. |
ÖĞR. GÖR. EZGİ KUŞ
None
None
This course; focuses on protecting and developing the health of individuals, families and community groups. Provides basic information on planning, implementing and evaluating behavior modification strategies in achieving healthy lifestyle behaviors. At the same time, students gain awareness about having positive health behaviors.
1 | Health Protection and Development Focused Approaches in the Historical Development Process of Health Services |
2 | Health Promotion, Factors Affecting Health Promotion |
3 | Health Promotion Models |
4 | Health Literacy, Stress Management And Health Promotion |
5 | Environmental Health, Creating a Healthy and Safe Environment |
6 | Nutrition and Health Promotion |
7 | MIDTERM EXAM WEEK |
8 | MIDTERM EXAM WEEK |
9 | Physical Activity and Health Promotion |
10 | Strategies for Preventing Chronic Diseases |
11 | Tobacco Control And Health Promotion |
12 | Improving Preschool and School Age Child Health |
13 | The Role of the Midwife in Health Promotion |
14 | İNTURKEY Health Promotion Practice |
15 | FINAL EXAMINATION WEEK |
16 | FINAL EXAMINATION WEEK |
Uluslararası Sağlığın Geliştirilmesi Ve İletişimi Sempozyumu-11-13 Nisan 2011. T.C. Sağlık Bakanlığı. Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi Daire Başkanlığı. Birinci Baskı: Ankara Haziran 2012.ss.7-8.2. Esin MN. Sağlığı Geliştirme Modellerinin Uygulamaya Yansıması. 16.Ulusal Halk Sağlığı Kongre Kitabı: Sağlığın Geliştirilmesi. Antalya, 27-31 Ekim 2013.3. Toplum Sağlığı Merkezi Çalışanlarına Yönelik “Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi” Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlığın Teșviki ve Geliștirilmesi Daire Bașkanlığı Ankara,2011.4. T. C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi Sözlüğü. 1. Baskı, Ankara, Nisan 2011.5. Esin MN. Sağlığı Geliştirme Modellerinin Uygulamaya Yansıması. 16.Ulusal Halk Sağlığı Kongre Kitabı: Sağlığın Geliştirilmesi. Antalya, 27-31 Ekim 20136. Erci B. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlıklı Yaşam. İçinde: Halk Sağlığı Hemşireliği. Göktuğ Yayınları. Genişletilmiş 2. Baskı, Amasya 2014.ss.266-281.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
100 |
Turkish
None
Activities | Count | WORKLOAD (hours) | TOTAL WORKLOAD (hours) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
5 | 3 | 15 | |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
63 |